3 pași simpli pentru a depăși dorințele deșarte

Când au loc schimbări dezavantajoase în orice tip de organizație, iar moralul angajaților scade, speranța pare singurul lucru care le rămâne: “Vor veni și vremuri mai bune!” – auzi adesea. Cunoașteți sentimentul, nu? Nevoia de a spera, de a rezista, cu amintirea vremurilor mai bune și speranța că acestea se vor întoarce! Speranța moare ultima!

Și eu am trecut pe acolo! De fapt într-o altfel de situație am ales ca alternativă cursurile de coaching!

Din experiența cu clienții care au depășit situații similare, am identificat 3 pași simpli care te pot ajuta și pe tine să îți schimbi perspectiva:

1. Conștientizarea /autoconștientizarea

Ca și coach împărtășesc adesea clientului situații similare, metafore, glume pe care perspectiva sa mi le inspiră. În fața așteptării vremurilor mai bune, mi-a venit în minte imaginea unui jucător în Casino. Jucător care pierde rău, tot ce are. Și totuși împrumută în speranța că acea mână îi va aduce câștigul! Cu siguranță știți situația din filme ….ce vă inspiră?

Similar, și antreprenorul cu o afacere în declin spune același lucru, refuzând să reducă cheltuielile sau să trimită angajații în șomaj. Chiar dacă e criză economică: “Ne vom reveni! Doar n-o să dispărem!”.

Vouă cum vi se pare: sunt aceste situații problematice similare? Care e speranța? Răspunsul evident este ca aceste situații problematice să devină iar agreabile! Șansele ca timpul să schimbe totul?

Eve: Time changes everything.
House: That is what people say. It is not true. Doing changes things. Unless you do something, things stay the same!

În realitate, în loc să acționezi, ești inert și aștepți ca evenimentele să devină mai încurajatoare. Într-o lume în evoluție, asta echivalează cu a da un pas înapoi. Înseamnă disconfort, nemulțumire, proastă dispoziție.

2. Perspectiva diferită

“Și dacă lucrurile nu se schimbă, ce alte opțiuni/oportunități mai există?”, îmi întreb clienții de coaching în situația asta.

Scopul acestei întrebări este de explorare. Care adesea începe cu nu știu și tăcere – introspecție. Moment ce echivalează cu oprirea din modul de gândire – singura posibilitate pe care o vedea și care îi aducea disconfort, nemulțumire.

După ce clientul rupe tăcerea provocată de oprire, adesea apare deschiderea spre alte posibilități, opțiuni pe care și le poate identifica. Și explorarea poate în cepe cu: “Poți să te gândești la situații în care ai trecut cu bine peste provocări similare? Mai exact, ce a funcționat atunci?”.

Întotdeauna există 1001 opțiuni! Clientul are întotdeauna resursele să le găsească și depinde de el pe care o alege. Aceste opțiuni înseamnă schimbarea pe care și-o dorește.

Ca scenariu: dacă situația se îmbunătățește într-adevăr așa cum speră, clientul nu are nimic de pierdut. În caz contrar însă, este mult mai pregătit să faci față realității!

3. Schimbarea

Schimbarea înseamnă oprirea din modul de gândire, dar și un nou început. Procesul de tranziție presupune o evoluție în timp: eliberarea din situația problematică existentă – găsirea soluției optime – noul început, care adesea aduce multă energie creatoare. Și în aceste situații coachingul oferă sprijinul necesar prin acompanierea clientului și susținerea încrederii în sine!

Te invit să te ai încredere în tine:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *