Conștientizările duc la idei inovative!

Interesul, curiozitatea și deschiderea au definit atmosfera creată în cadrul facilitării. Și cum altfel când timp de peste 3 ore ne-am jucat cu diferite perspective privind mulțumirea în mediile noastre profesionale, provocându-ne în mod deschis și susținând ce conștientizam?

De invitați, am fost percepută ca un pește în apă. Am învățat să accept aprecierile – unul dintre subiectele care au trezit un viu interes. Pentru că dacă ușor oferim critici și caracterizăm pe cei din jur, întrebați ce calități vedem la colegii noștri sau la noi, ne împotmolim. Auzeam cum confirmau că nu se face acest exercițiu în mediile lor profesionale, sau cel puțin nu este susținut.

Aș zice că aici este întotdeauna cheia în aceste facilitări, în coaching: deschiderea spre o abordare pozitivă! Abordarea pozitivă prin care ai încredere 100% în fiecare invitat al tău! Da, oferă încredere și vei fi uimit ce poate realiza cel din fața ta! De 2 ori i-am invitat să îți privească unii altora chipurile: era vorba despre ei și chipurile lor luminoase despre starea lor bună de spirit! Împreună am creat spațiu ca prin exerciții în perechi sau în grup să își verbalizeze dorințele, problemele. Dar și să fie prezenți și să se asculte activ, doar mulțumind la final! Le-a plăcut: ar fi vrut și mai multe exerciții! Le foloseau!

Chiar mai mult, în fața provocării de a identifica pași pentru dezvoltare, pentru a îmbrățișa abordarea pozitivă, împreună am descoperit că nu este ușor să ne oprim din ceea ce facem! Nu e ușor se pare să asculți pe cel de lângă tine fără a fi distras de o carte, telefon…când am oglindit acest aspect, adresând invitația de a fi prezenți pentru cel care vorbește, am auzit un obicei: și în reuniunile cu CEO-ul ciugulesc câte o alună, mă uit pe tabletă și totuși sunt atent/ă. Deși celorlalți li se pare că nu aș fi și îmi spun asta! Da, coachingul înseamnă conștientizarea obiceiurilor noastre. Coachingul înseamnă și deschiderea de a vedea ce spun acestea despre noi, ce beneficii ne aduc, dacă ne împiedică în dezvoltare.

La început i-am invitat să îmi spună cu ce ar vrea să plece de la facilitare. Ceva concret, nu așteptări! Dacă conștientizări au fost, ieșiri din confort ca cele de sus – și au fost dorite, celelalte dorințe arzătoare, obiective erau cele cu care vin clienții de obicei la sesiunile de coaching individuale: nevoia de apreciere, idee de nou job, cum să pun problema mai bine pentru a-mi ușura munca, pași concreți pentru îmbunătățirea comunicării profesionale, curaj pentru proiecte de antreprenoriat, să am liniște!

Așa că am adresat invitații pentru coaching 1to1 pe aceste obiective, întotdeauna prima sesiune fiind oferită cadou!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *