Rețeta pentru un management de succes: nu știu!

Cea mai importantă resursă a unei organizații sunt oamenii. Modul de a trata angajații poate face diferența între a avea succes sau a eșua!

Acesta a fost primul gând care mi-a venit în minte când am auzit din nou cu plăcere din partea unui manager:

– Le spun adesea oamenilor din echipa mea că nu e treaba mea să știu în amănunt muncă fiecăruia! Și asta mi-o amintesc de când m-am angajat prima oară, când primul meu manager ne spunea că întotdeauna să venim la el cu 1 problemă și 2 propuneri de soluții! Altfel e ca și cum ar face el toată treaba și de noi nu are nevoie!

Râde. Are experiența care îi oferă avantajul de a ști valoarea stimulării potențialului celor din echipa și vrea să dezvolte obiceiuri sănătoase. Continuă însă cu dificultatea pe care o întâmpină:

– Dar adesea unii sunt nemulțumiți că nu le dau imediat soluția și ei doar să execute! Și adaug atunci: “E ca și cum aș merita salariile voastre. Nu am pretenția asta! Nu e menirea mea ca manager să dau soluții!! Și ezită în acceptare, iar schimbarea apare greu, îmi mărturisește.

Întreb:

-Ție, pe de o parte, ce îți va aduce dezvoltarea acestui obicei de a veni cu problema și 2 propuneri de rezolvare? Lor ce le va aduce, pe de altă parte?

– Mie – o echipa unită, inovativă. Punctul forte al fiecărui membru din echipa mea reprezintă o completare a actului de management. Și lor … inclusiv mulțumire profesională, sper!

– Aha!, zic. Dacă ai fi în locul unui membru care nu apreciază abordarea, ce părere ai avea?

– Nu știu!…tăcere, și eu îi ascult tăcerea. Nu înțelege valoarea, da, asta ar fi!

– Și dacă ar fi să înțeleagă, ce abordare diferită a ta l-ar putea ajută să o facă?

Nu știu…adică tu înțelegi că…..

– Îți mulțumesc pentru încredere, însă eu nu lucrez în echipa ta��.

Râde:

– Ai zis încredere …eu sunt mulțumit când îi văd cum evoluează și am încredere în ei.

– Vorbești cu cel nemulțumit?

– Nu…dar aș putea? Să îi spun că …am încredere că la fiecare problemă….el are 2 soluții care merită cel puțin luate în considerare.

– Aud apreciere. Concret: ce apreciezi la el?, întreb.

– Expertiza pentru care l-am angajat, vine răspunsul lui imediat.

– Și dacă ar fi să i-o spui? Concret?

– Apreciez mult munca ta. Și mă bazez pe tine pentru soluții. Nimeni nu îți cunoaște mai bine partea! Și treaba mea e să mă asigur că beneficiem de potențialul tău!

Cel mai adesea vedem aplicate în realitate cuvintele lui Einstein: ă faci același lucru în mod repetat și să te aștepți la rezultate diferite!

Ei bine, de la schimbarea valoroasă care a început cu nu știu, când ne-am întâlnit peste o lună, managerul îmi spunea că parcă se ridicase un val în relația sa cu echipa de când își exprima constant încrederea în potențialul lor și cât îi aprecia pentru fiecare soluție!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *