Să cerem ca să primim și mai mult!

Cercetătorii s-au întrebat:

Când li se cer elevilor favoruri la școală – să șteargă tablă, să strângă hârtiile de pe jos, etc. – ei vor avea o imagine mai bună sau mai puțin bună despre cadrul didactic?

Da – aparent paradoxal, imaginea va fi mai bună!

Sigur că întrebarea care se naște este: cum – nu oferindu-le, ci cerându-le favoruri, profesorul își poate forma o imagine mai bună în ochii elevilor? Atenție nu forțare, bulling!

Cu siguranță!

Chiar și dacă nu îl simpatizează deloc înainte de acest demers, elevii vor gândi că dacă l-au ajutat, asta se întâmplă pentru că îl plac!!!!

E, într-adevăr, o formă de manipulare, însă scopul e pozitiv și funcționează!

Copiii fac o favoare și sfârșesc prin a-și îmbunătăți părerea despre profesor. Și le face bine să facă acele gesturi!

Așa că adesea propun clienților mei de coaching ca în fiecare zi să facă un mic exercițiu cu cei din jur: să ceară câte o mică favoare și să exprime aprecierea pentru primirea ei!

Rezultatul e garantat: crește calitatea relațiilor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *