Să folosim des 3 expresii: „Pot să…”, „Mulțumesc!”, „Îmi pare rău!”

A cere permisiunea, exprimarea recunoștinței și recunoașterea greșelii sunt din nefericire adesea percepute ca fiind gesturi caduce, semne de slăbiciune! Sau sunt omise pur și simplu din grabă! Corelat, faptul că în organizații de orice gen sunt mari fluctuații de personal, este adesea considerată a fi vina angajaților – neserioși, nemotivați, nesemnificativi! În coaching însă ăsta e primul semn că managementul are nevoie de o oglindă obiectivă!

Apar în fiecare carte de management, sunt menționate în fiecare curs de leadership (sper sincer!!!)…și totuși în multe organizații nu sunt folosite.

Un exercițiu simplu ar presupune…curaj:

  • Puteți solicita colegilor voștri de echipa să va dea un feedback onest, chiar anonim?
  • Le puteti doar mulțumi acceptând feedbackul?
  • Le puteți cere scuze pentru ceea ce greșiți în relația cu ei, ca rezultat al exercițiului de feedback?

Asta ar rezolva problema nr. 1 ! Resursă numărul 1 a oricărei organizații! Nu câștigul financiar, nu creșterea cifrei de vânzări, nu să fii numărul 1 în țară! Ci aspectele legate de capitalul uman!

Că și coach aud adesea: nu suntem apreciați, nu ne este apreciată muncă! În coaching, autoaprecierea și exprimarea aprecierii față de cei din echipă este regula de aur. Că și în viață!

Cel mai adesea, fluctuațiile de personal nu sunt cauzate de veniturile prea mici, ci de lipsa de apreciere!

Așa că vă adresez un îndemn: haideți să învățăm să spunem cât mai des scuze, îmi pare rău și mulțumesc! Să ne respectăm și apreciem pe noi și pe cei din jur!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *